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SENATOR SMITH: Would not the fact that that is so give additional valuation to their own observation and experience in cases of great horror, like the Titanic disaster, which, if made their own exclusive property, would operate to public disadvantage?
MR. BOTTOMLEY: Not in my opinion.
SENATOR SMITH: Do you admit that the wages of wireless operators are very low?
MR. BOTTOMLEY: I think they get a fair wage, considering that they are kept at virtually no expense whatsoever. Several of our operators are married men, living comfortably on their pay. SENATOR SMITH: If they get just compensation, why should rewards of this character, which may be of doubtful propriety, be held out to them as one of the inducements for their service? MR. BOTTOMLEY: Absolutely no such rewards are held out, nor has this never been offered to any operator as an inducement for him to come into the service.
SENATOR SMITH: Did not [Jack] Binns, in the Republic disaster [off Nantucket several years earlier] receive considerable remuneration for his personal observations and experience? MR. BOTTOMLEY: I do not know what Binns received. I think he received a very small amount indeed at that time. I believe he afterwards received an immense amount of money from various sources, such as lectures, theatrical entertainments, magazines, etc.
SENATOR SMITH: Do you know what Bride, the Titanic operator, received?
MR. BOTTOMLEY: Mr. [Carr] Van Anda, managing editor of the New York Times, told me he was giving $1,000, to be equally divided between the two boys; that a London paper had since given, unsolicited, $250 for Bride; and it is said—although I have no personal knowledge on the subject—that Bride also received another $250. I believe that he admitted on the stand that he received $1,000, and that Cottam has admitted on the stand that he received $1,250.

LE SÉNATEUR SMITH : Est-ce que le fait que cela donne une telle valeur supplémentaire à leur propre observation et à leur propre expérience dans des cas d’une grande horreur, comme la catastrophe du Titanic, qui, si elle devenait leur propriété exclusive, serait un inconvénient pour le public?
M. BOTTOMLEY : Pas à mon avis.
LE SÉNATEUR SMITH : Admettez-vous que les salaires des opérateurs de services sans fil sont très bas?
M. BOTTOMLEY : Je pense qu’ils reçoivent un salaire équitable, étant donné qu’ils sont employés sans autres frais supplémentaires. Plusieurs de nos opérateurs sont des hommes mariés, vivant confortablement sur leur salaire.
LE SÉNATEUR SMITH : S’ils ne reçoivent qu’une indemnisation, pourquoi leur offrir des récompenses de cette nature, qui peut être douteuse, comme incitatif à leur service?
M. BOTTOMLEY : Il n’y a absolument aucune récompense de ce genre, et cela n’a jamais été offert à un opérateur à titre d’incitation à faire partie du service.
LE SÉNATEUR SMITH : [Jack] Binns, dans la catastrophe du Republic [au large de Nantucket plusieurs années plus tôt] n’a-t-il pas reçu une rémunération considérable pour ses observations et son expérience personnelle?
M. BOTTOMLEY : Je ne sais pas ce que Binns a reçu. Je pense qu’il a reçu une très petite somme à ce moment-là. Je crois qu’il a ensuite reçu énormément d’argent de diverses sources, comme des conférences, des spectacles de théâtre, des magazines, etc.
LE SÉNATEUR SMITH : Savez-vous ce que Bride, l’opérateur du Titanic, a reçu?
M. BOTTOMLEY : M. [Carr] Van Anda, rédacteur en chef du New York Times, m’a dit qu’il donnait 1 000 $, à répartir également entre les deux garçons; qu’un journal de Londres avait depuis donné, non sollicité, 250 $ pour Bride; et il est dit — même si je n’ai aucune connaissance personnelle à ce sujet — que Bride a aussi reçu 250 $ de plus. Je crois qu’il a admis à la barre avoir reçu 1 000 $, et que Cottam a admis à la barre avoir reçu 1 250 $.

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